Wikia

Marvel Database

Abyss (Nils Styger) (Earth-295)

6.235pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Bestand:Abyss (AoA) 001.jpg

Algemene info

Echte naam: Nils Styger
Aliassen: Abyss
Nationaliteit: -
Herkomst of krachtbron: Mutant
Affiniteit/groepsconnecties: Genoshaanse mutanten
Bekende realties: -
Krachten: Kan lichaam zo plooibaar maken dat het op rubber lijkt en waarmee hij voorwerpen of personen kan obserberen. In zijn lichaam bevind zich een andere dimensie met alle dingen erin die geabsorbeert zijn. Hoge emotioneele stress of druk zoals angst of woede zouden Abyss de controle over zijn superkrachten doen verliezen met als gevolg dat alles in zijn nabijheid wordt opgezogen naar zijn andere dimensie.
Wapens en accessoires: -
Eerste optreden: -
Bedacht door: -

Geschiedenis

Eens een mutant besmet met het dodelijk mutantenvirus op het eiland Genosha bood Xavier hulp aan Abyss aan in ruil op een Genoshaanse onderzoeker te beschermen ' Renee Wajcomb ' die een tegengif ontwikkelde tege het virus.Om Wajcomb perfect te kunnen beschermen zocht hij hulp bij huurlingen : Dinamo , Cable en Douglock . Het werkte het tegengif werd ontwikkeld en Abyss genas. Een tijd later bevond Abyss zich in Berlijn waar hij vocht tegen een mutant met vuurkrachten genaamd Pitch. Beide werden gevangen genomen door een geheime organisatie geleid door een voormalig X-man : Banshee. Op een dag viel Mystique de basis binnen en verwonde Banshee die Abyss bevrijdde , Abyss viel mistique aan zodat Mystique vastzat in Abyss zijn lichaam. Later sloot hij een alliancie met Nightcrawler en andere mutanten met teleportatie krachten om een poort te creeëren naar een andere dimensie, de alazan-dimensie , Alazan een demoon die een leger maakte klaar om aarde aan te vallen. ze vielen Alazan aan maar de poort verloor zijn kracht en verdween , het grootste deel van het team werd gedood. Abyss nightcrawler en enkele andere konden vluchten. Alazar bekende dat hij de vader was van Nightcrawler en Abyss en liet ze daarom gaan. Later werd hij ontvoerd en gebrainwashed door Sinister. Apocalypse was zeer verwonderd van Abyss zijn vaardigheden en maakte van Abyss zijn jongste ' horsemen'. Abyss werd zo geobsedeert door indruk te wille maken bij Apocalypse dat hij op een keer Quicksilver uitdaagde en zo zijn hoofdmissie vergat... Hij werd meegenomen naar het x-man hoofdkwartier waar hij ondervraagd werd. Abyss viel zijn ondervrager aan niet stilstaand wat de gevolgen konden zijn . Hij absorbeerde een mutant 'Banshee' die zijn sonische straal van binnenuit abyss gebruikte , Abyss scheurde uiteen. Maar het is betwijfelbaar dat een wezen met zo'n krachten kan sterven.
Overige: -

Niet te verwarren met: n.v.t.

Around Wikia's network

Random Wiki