Wikia

Marvel Database

Dominic Petros (Earth-616)

6.235pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Deze pagina is gelijk van naam of subject als andere pagina's in de database.

Kijk ook op Avalanche voor een complete lijst met referenties om de verschillen te laten zien van deze (bijna) dezelde naam van de artikelen.

Marvel

Dominic Petros (Earth-616)

Echte naam
Dominic Szilard Janos Petros
Aliassen
Avalanche, Jon Bloom

Identiteit

Familie
Helen Petros (vrouw)

Universum

Uiterlijke kenmerken
Geslacht

Herkomst
Herkomst
Dominic is een mutant

Eerste optreden

Onbekend

Geschiedenis

Over Avalanche’s verleden van voor het punt dat Mystique hem rekruteerde voor haar Brotherhood of Mutants is niet veel bekend, behalve dat hij een immigrant uit Griekenland is. Avalanche verscheen voor het eerst in de strips als lid van de Brotherhood tijdens hun onsuccesvolle poging om Robert Kelly te vermoorden. Avalanche verliet de Brotherhood tijdelijk om de staat Californië te chanteren. Hij dreigde met zijn krachten een enorme aardbeving op te wekken als hij niet grof betaald kreeg. Avalanche werd geconfronteerd door de Hulk, die allebei Avalanches armen brak toen die probeerde zijn krachten tegen hem te gebruiken. Na te zijn genezen keerde Avalanche terug naar de Brotherhood.

Toen Mystique de diensten van de Brotherhood aanbood aan de overheid werd Avalanche samen met de andere Brotherhood leden lid van het team Freedom Force. Hun eerste opdracht was het vangen van de mutant Magneto. Tijdens Freedom Force’ laatste missie in Koeweit liet Avalanche Blob en Pyro achter op vijandig terrein om de gewonde Crimson Commando te hulp te komen. Toen Freedom Force uit elkaar viel bleef Avalanche voor de overheid werken als onderdeel van het project: Wideawake. Hij verliet dit project toen hij hoorde dat Pyro het Legacy Virus had opgelopen. Avalanche probeerde lange tijd een genezing te vinden, maar tevergeefs.

Recentelijk viel Avalanche New York aan, maar werd verslagen door de op dat moment machteloze Rahne (Wolfsbane), en overgedragen aan de autoriteiten. Wat hij precies probeerde te bereiken is niet bekend. Later werd Avalanche een van leden van de nieuwste Brotherhood, en viel samen met hen Xaviers school aan. Deze groep werd verslagen toen Xorn II ze in het zwarte gat in zijn hoofd zoog. Wat er hierna met Avalanche is gebeurd is nog niet bekend, maar het staat vast dat hij een van de weinige mutanten is die zijn krachten niet verloor in de House of M verhaallijn.

Kijk ook naar

Around Wikia's network

Random Wiki