Wikia

Charlie Cluster-7 (Earth-616)

tekst

Algemene info

Echte naam: Charlie Cluster-7
Aliassen: Fantomex, Jean-Phillipe, Weapon XIII
Nationaliteit: Engels
Herkomst of krachtbron: Fantomex was gecreëerd door het weapon plus project voor zowel als een agent als prototype voor de nieuwe genereatie super-sentinels.
Affiniteit/groepsconnecties: Weapon plus, X-men
Krachten:

Fantomex is een kunstmatig-geëvolueerd mens. Fantomex is een aangelegde mutant met meerdere 'brains' voor onafhankelijke parallelle verwerking, "nano-actieve bloed'.Het primaire zenuwstelsel van Fantomex is in feite een afneembare techno-organisme genaamd EVA.

EVA : een autonome entiteit manifesteren zijn primaire zenuwstelsel extern, met intrekbare landing benen, zweefde en voortstuwingsregelgegevens vermogens, morphing deuropeningen, personenauto kamer en een machine bewustzijn. Hij kan zien door Eva's oogpunt en controleert haar bewegingen. Echter, dit vergt uiterste concentratie van de kant van Fantomex. Bovendien kan EVA zelf vliegen en kan leiden tot bio-elektrische ladingen genereren om als wapens te gebruiken. Fantomex is zowel telepatisch en symbiotisch gekoppeld aan EVA Als resultaat, wanneer E.V.A. is getraumatiseerd of gewond raakt, ervaart Fantomex dezelfde pijn.

Super duurzaamheid : Als eva en fantomex gescheiden zijn dan voelt fantomex geen pijn. en negeert de meeste verwondingen.

Misleidingen : Hij kan mensen op het verkeerde spoor zitten door zijn illusies. Zelfs de sterkste telepaten kunnen niet altijd zien of hij liegt of niet. Deze illusies vreert hij door zijn meerdere breinen.

Fantomex bezit een secundair, intern zenuwstelsel dat hij kan activeren om dit te voorkomen, maar de functies zijn beperkt, waardoor hij alleen in zwart-wit ziet.

Genezing Trance: kan zich in een trance-achtige toestand herstellen van zijn verwondingen. In deze toestand is hij bekend bij gedwongen uitzetting van kogels en hersteld sneller, terwijl hij in het water is.

Superlenig

Vergrootte lichaamskracht

Vaardigheden : Fantomex is een ervaren scherpschutter en een formidabele handgemeen strijder. Hij kan ook de lichaamstaal van anderen lezen met ongekende precisie. Dit, in combinatie met zijn bovenmenselijke capaciteiten, maakt hem een meester in Misleiding. Fantomex is ook in staat om zich in een toestand van lichte auto-hypnose taken uit te voeren, zoals zelf-chirurgie.

Wapens en accessoires: Het armor heeft een speciale bril (vermoedelijk voor nacht visie) en biedt enige bescherming. Er kunnen andere apparaten in. Zijn masker bevat telepathie-blokkerende keramiek.

Eerste optreden: New X-Men #128 (August, 2002)
Bedacht door: Grant Morrison, Igor Kordey

Geschiedenis

Overige:

  • Fantomex is blijkbaar ontworpen na de Franse pulp fiction held Fantomas, en een Italiaanse komische karakter, Diabolic.
  • Hij is ook bedacht als parodie van karakters met mysterieuze verledens.
  • Hij maakt opzettelijk gebruik van een Frans accent, omdat het mensen ergert.

Discuseer verder op het forum Niet te verwarren met: n.v.t.