Wikia

Marvel Database

Herman Schultz (Earth-616)

6.235pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Deze pagina is gelijk van naam of subject als andere pagina's in de database.

Kijk ook op Shocker voor een complete lijst met referenties om de verschillen te laten zien van deze (bijna) dezelde naam van de artikelen.

Marvel

Herman Schultz (Earth-616)

Echte naam
Herman Schultz
Aliassen
Shocker

Identiteit

Affiniteit
Voormalig lid van de Masters of Evil (Earth-616), Sinister Six (Earth-616), Sinister Seven, Bondgenoot van Chameleon, Hammerhead, Trapster, en Hydro-Man.

Universum

Operatiebasis

Uiterlijke kenmerken
Geslacht

Lengte
5'9"

Gewicht
175 lbs

Ogen

Haar

Status
Nationaliteit

Echtelijke staat

Opleiding
High school dropout

Geboorteplaats

Bedacht door

Eerste optreden

Geschiedenis

Herman Schultz was een briljante uitvinder en mechanicus, die echter vroegtijdig van de middelbare school werd gestuurd. In plaats van zijn talenten te gebruiken om een baan te krijgen, gebruikte hij ze om een inbreker te worden. Hij was volgens eigen zeggen s’werelds beste kluizenkraker. Na eindelijk te zijn gearresteerd en opgesloten voor zijn inbraken, ontwikkelde hij een paar speciale handschoenen die luchtschoten (air blasts), vibrerend op een hoge frequentie, kon afvuren. Deze luchtschoten konden alles wat in hun weg stond kapot doen trillen. De schoten kunnen op vijf niveaus worden afgesteld. Niveau 1 is enkel genoeg om iemand omver te duwen, maar niveau 5 doet iemands botten kapot trillen met fatale afloop.

Schultz ontdekte echter dat de handschoenen bij gebruik een zeer intense terugslag hadden die nadelig kon zijn voor hemzelf. Daarom ontwierp hij een speciaal kostuum dat hem kon beschermen tegen zijn eigen wapens. Hierna gebruikte hij de handschoenen om te ontsnappen uit de gevangenis en een sterke superschurk genaamd "De Shocker" te worden.

Shocker2.jpg

The Shocker

Shocker heeft in de loop der jaren constant gesleuteld aan zijn kostuum en handschoenen om deze extra functies te geven. Zijn kostuum kan nu fysieke klappen terugkaatsen, en maakt het bijna onmogelijk om hem vast te grijpen door het creëren van een vibratieschild. Ook stond hij Hammer Industries toe om de kracht van zijn handschoenen drastisch te vergroten. Helaas wilde Shocker niet al zijn geheimen prijsgeven en liet Hammer Industries niet zijn kostuum mee verbeteren, waardoor zijn pak hem minder bescherming bied tegen zijn nieuwe wapens dan tegen zijn oude.

Hoewel de meeste vijanden van Spider-Man al snel hun oude doelen opgaven om eerst wraak te kunnen nemen op Spider-Man, is Shocker nog steeds enkel geïnteresseerd in winst. Dit maakt hem meer een professional dan zijn mede superschurken. Ook is Shocker een van de weinige superschurken die nooit iemand heeft vermoord. Zijn wapens hebben wel de functie om dodelijke luchtschoten af te vuren, maar dat is slechts als laatste redmiddel bedoeld. Ook lijkt Shocker goed bij zijn verstand te zijn, in tegenstelling tot veel andere superschurken.

Hoewel Shocker door de meeste word gezien als een mindere schurk, heeft hij een opzienbarende, goed gedefinieerde persoonlijkheid. Niet alleen is hij nooit vervallen tot het gewoonlijke maniakale gedrag van veel andere superschurken, maar hij kent ook zijn eigen limieten en lijd aan een vorm van paranoia.

In recente verhalen werd onthuld dat Shocker behoorlijk gefrustreerd is door zijn constante nederlagen tegen superhelden, en nu ook meer respect probeert te krijgen.

Shocker wist Spider-Man tijdelijk te verslaan toen hij samenwerkte met de Trapster. Maar voordat het duo Spider-Man kon doden kreeg Trapster een telefoontje van zijn opdrachtgever, de Friends of Humanity, dat zijn beloning verdubbeld zou worden als ze Spider-Man in leven lieten. Shocker en Trapster werden later tegen elkaar opgezet toen Green Goblin Shocker betaalde om Trapster uit de weg te ruimen. Iets waar hij in geslaagd zou zijn als Spider-Man, onder het alias van Dusk, hem niet had gestopt.

Amazing Spider-Man Vol 1 152.jpg

Meest recent was Shocker lid van de nieuwste incarnatie van de Sinister Six, die samenkwamen om te profiteren van de gebeurtenissen tijdens de Civil War. Dit team werd gestopt door Captain America en zijn groep van Secret Avengers.

Kijk ook naar

Around Wikia's network

Random Wiki