Wikia

Marvel Database

Leonard Samson (Earth-616)

6.235pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Deze pagina is gelijk van naam of subject als andere pagina's in de database.

Kijk ook op Samson en Doctor voor een complete lijst met referenties om de verschillen te laten zien van deze (bijna) dezelde naam van de artikelen.

Marvel

Doc Samson.jpg

Doc Samson

Echte naam: Leonard Samson
Bijnamen: Geen
Huidige aliassen: Geen
Overige huidige aliassen: Geen

Status

Beroep: Psychiater, leraar, avonturier, voorheen speciale consulent voor Gamma Base.
Legale status: Amerikaans staatsburger zonder strafblad
Identiteit: Bekend
Echtelijke staat: Alleenstaand
Groeps affiniteit: Geen
Operatiebasis: Mobiel, voorheen Gamma Base, New Mexico

Herkomst

Geboorteplaats: Tulsa, Oklahoma
Familieleden: Geen
Eerste optreden: INCREDIBLE HULK #141

Geschiedenis

Doc Samson vs. Hulk 02.JPG

Doc Samson vs. Hulk

Psichiater Dr. Samson kwam naar Generaal T.E. "Thunderbolt" Ross met een plan om zijn dochter te genezen nadat ze veranderd was in een soort cristal na een bloedtransfusie met Sandman. Samson had een oplossing voor de Hulk; hij dacht Bruce te genezen door de gamma straling van hem af te tappen. Dat process zou ook Betty Brant moeten genezen.

De opgeslagen gamma straling dacht Dr Samson voor zichzelf te kunnen gebruiken om hiermee superkrachten te kunnen krijgen. Het resultaat was dat de magere, bruinharige Dr Samson veranderde in een gespierde, groenharige supermens met enorme spierkracht.Banner leek definitief genezen maar ging gebukt onder het feit dat Dr Samson en Betty een relatie kregen. Hij besloot het procces om te draaien en zo zijn genezing te herzien.

Samson verloor later zijn krachten toen hij een blast opving die voor de Hulk bestemd was. Echter kreeg hij zijn gave later weer terug bij een explosie waar gamma straling vrij kwam. Verder heeft Samson verschillende pogingen gedaan om Bruce te genezen.

Uiterlijke Kenmerken

Lengte: 6 ft. 6 in.
Gewicht: 180 kg
Kleur ogen: Blauw
Kleur Haar: Groen, (oorspronkelijk) Bruin
Bijzonderheden: Geen

Krachten

Superkrachten: Doc Samson bezit een grote bovenmenselijke spierkracht, uithoudingsvermogen, weerstand en is bijna onkwetsbaar. De gamma straling veranderde Samson zijn cellen structuur, spieren en botten, ook verkleurde zijn haar van bruin in groen. Hoewel Samson niet zo sterk werd als de Hulk of Abomination kan hij 195 meter rechtop in de lucht springen en met een sprong een afstand van ca 300 meter overbruggen.

Vaardigheden: Leonard is een gerenomeerd psychiater
Spierkracht niveau: Doc Samson kan maximaal 70 ton opdrukken.

Notities

Doc Samson vs. Hulk.JPG

Doc Samson vs. Hulk

  • Het is bekend dat bestraling met gamma in verschillende frequenties en hoeveelheden verschillende uitwerkingen heeft op mensen zoals: de Hulk, Abomination, de Leader en Samson.

Kijk ook naar

Bestand:Doctor-Samson thumb.jpg

Around Wikia's network

Random Wiki