Wikia

Marvel Database

Masters, Alicia

6.235pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Bestand:Alicia Masters 001.jpg

Algemene info

Echte naam: Alicia Reiss Masters
Aliassen: Alicia Reiss
Nationaliteit: Amerikaanse
Herkomst of krachtbron: Gewoon mens
Affiniteit/groepsconnecties: Bevriend met de Fantastic Four
Bekende relaties: Puppet Master (Pillip Masters) (stief vader), Jacob Reiss (vader, overleden), Marcia Deston Reiss Masters (moeder, overleden)
Krachten: -
Wapens en accessoires: *Alicia kreeg een speciaal pak in de Negative Zone.
Eerste optreden: Fantastic Four #8
Bedacht door: Stan Lee & Jack Kirby

Geschiedenis

Alicia is een van de leidende Neo-Realist beeldhouwsters in de wereld. Haar realistische beelden van superhelden hebben haar beroemd gemaakt.

Masters werd geïntroduceerd in The Fantastic Four #8, samen met haar stiefvader: de Puppet Master. Ze helpt hem in eerste instantie in zijn strijd tegen de Fantastic Four, maar wanneer ze Thing leert kennen keert ze zich tegen hem. Ze zorgt zelfs per ongeluk dat haar stiefvader uit een raam valt en blijkbaar omkomt. In een later verhaal werd onthuld dat de Puppet Master verantwoordelijk is voor Alicia’s blindheid.

Alicia Masters was lange tijd een vast personage in de Fantastic Four strips, als geliefde van Thing. Haar liefde voor hem was een vast onderdeel van veel plotwendingen, waaronder Things onbewuste verzet tegen Reed Richards pogingen hem weer normaal te maken. De fysiek zwakke Masters verkeerde ook vaak in gevaar.

Alicia speelde een belangrijke rol in een van de beroemdste Fantastic Four verhalen; "The Coming of Galactus," in Fantastic Four #48-50 (Maart - Mei, 1966). In dit verhaal komt de Silver Surfer voor het eerst naar de Aarde en stort neer in Alicia’s appartement. Zij leerde hem menselijke emoties, en maakte dat hij zijn meester, Galactus, verliet om de Aarde te verdedigen.

Toen Thing besloot op een andere planeet waar hij naar op commando kon veranderen van mens naar monster te blijven, werd Masters verliefd op Human Torch. De twee trouwden ook, maar in een latere hervertelling werd onthuld dat de “Alicia” waar Johnny mee getrouwd was eigenlijk Lyja was, een vrouwelijk lid van de vormveranderende Skrull.

Alicia begon een relatie met de Silver Surfer en verliet zelfs de Aarde met hem. Ze keerde nog wel even terug naar de Aarde om Ben op te zoeken.

Alicia Masters is blind sinds haar 15e.
Overige:

Niet te verwarren met: n.v.t.

Around Wikia's network

Random Wiki