Wikia

Marvel Database

Mattie Franklin (Earth-616)

6.235pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Deze pagina is gelijk van naam of subject als andere pagina's in de database.

Kijk ook op Spider-Man voor een complete lijst met referenties om de verschillen te laten zien van deze (bijna) dezelde naam van de artikelen.

Marvel

Bestand:Spider Woman III 001.jpg

Echte naam: Martha Franklin
Bijnamen: Mattie, Matt
Voormalige aliassen: Spider-Man
Overige huidige aliassen: Spider-Woman

Status

Beroep: Onbekend
Legale status: Amerikaans staatsburger
Echtelijke staat: Alleenstaand
Groeps affiniteit: Loners
Operatiebasis: New York, New York

Herkomst

Geboorteplaats: Onbekend

Familieleden: Jerry Franklin (vader), Mrs Franklin (moeder, overleden) J Jonah Jameson (oom), Marla Jameson (tante), John Jameson (neef)

Eerste optreden: Spectacular Spider-Man # 263 (cameo), Amazing Spider-Man # 441 (helemaal te zien), Amazing Spider-Man Vol 2 #5 (# 446)(als Spider-Woman)

Geschiedenis

Bestand:Spiderwomanvariant1.jpg

Martha "Mattie" Franklin groeide op bij haar vader na de dood van haar moeder. Op een dag ving ze een telefoongesprek op tussen haar vader en Norman Osborn over de bijeenkomst van “De Vijf”. Ze nam haar vaders plaats in bij deze bijeenkomst, en verkreeg bij de bijeenkomst de superkrachten die Norman Osborn voor zichzelf in gedachten had.

Gedurende Spider-Man’s tijdelijke terugtrekking (een van de vele), droeg ze een identiek kostuum en nam een tijdje zijn rol over. Nadat Spider-Man terugkeerde, nam de ze de indentiteit van Spider-Woman aan. Uiteindelijk werd ze echter het doelwit van Spider-Woman (Charlotte Witter), een schurk die ook de naam Spider-Woman gebruikte en haar krachten stal. Zelfs zonder haar krachten vocht Mattie door, en wist niet alleen haar eigen kracht terug te absorberen, maar ook de krachten die Charlotte Witter had gestolen van de andere twee Spider-Women en Witter’s eigen kracht.

Onder aanmoedigign van Spider-Woman (Jessica Drew) en Julia Carpenter, nam Mattie na dit gevecht de rol van Spider-Woman weer op zich. Ze trok in bij haar oom, J. Jonah Jameson, en gebruikte een vrijwel grenzeloze serie verschillende kostuums.

Mattie’s routine werd onderbroken door haar drug dealende vriend, die Mattie gebruikte om een speciale drug genaamd Mutant Growth Hormone te prodcueren. Deze drug gaf iemand tijdelijk mutantenkrachten. Na enig onderzoek kwam Jessica Drew hierachter en redde Mattie. Momenteel is Jessica weer Spider-Woman.

Uiterlijke kenmerken

Lengte: xxx cm
Gewicht: xx kg
Ogen: Blauw
Haar: Zwart
Bijzonderheden:

Krachten

Spierkracht niveau: Mattie kan maximaal 10 ton opdrukken.

Superkrachten: Mattie Franklin beschikt over de gecombineerde originele krachten van de andere Wpider-Women. Ze beschikt daarmee dus over bovenmenselijke kracht, snelheid, reflexen, uithoudignsvermogen en de gave om tegen verticale oppervlaktes op te klimmen. Ze kan psionische spinnenpoten uit haar rug laten groeien, is in staat te vliegen en beschikt over de gave om korte beelden over de toekomst te zie (haar versie van Spider-Man’s “spider-sence”). Ze is ook bedreven in telepathie.

Franklin heeft echter niet de gevechtstraining gehad die de vorige Spider-Women hadden ondergaan.

Hulpmiddelen

Uitrusting: Geen
Transport: Geen
Wapens: Geen

Notities

  • Mattie heeft haar krachten gekregen in een ritueel dat bekend staat als "The Gathering of Five".
  • Mattie is de derde vrouw die de naam Spider-Woman gebruikt.
  • Bedacht door John Byrne en Rafael Kayanan

Trivia

Aangeraden om te lezen

Gerelateerde artikelen

Externe Links

Referenties

Around Wikia's network

Random Wiki