Wikia

Marvel Database

Miles Warren (Earth-616)

6.235pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Deze pagina lijkt in naam en/of onderwep sterk op andere pagina's.

Kijk ook op Miles Warren, Jackal voor een complete lijst met de onderlinge, vaak kleine, verschillen.

Miles Warren (Earth-616)

Echte naam
Professor Miles Warren
Aliassen
Jackal

Identiteit

Universum

Operatiebasis

Uiterlijke kenmerken
Geslacht

Lengte
5'10"

Gewicht
175 lbs

Ogen

Haar

Status
Nationaliteit

Beroep
Wetenschapper

Herkomst
Herkomst
Miles Warran was een professor biochemie aan de Empire State Universiteit, en voelde zich aangetrokken tot Gwen Stacy. Toen ze stierf, werd Miles een gestoorde geleerde. Hij versterkte zijn lichaam genetisch door zijn eigen DNA te combineren met dat van een jakhals.

Bedacht door
Stan Lee, Steve Ditko (Miles Warren)
Gerry Conway, Ross Andru (Jackal)

Eerste optreden VS

Amazing Spider-Man 31 (als Miles Warren) Amazing Spider-Man 129 (als the Jackal)

Eerste optreden

Onbekend

Geschiedenis

Prof. Miles Warren was eerst professor biochemie aan de Empire State Universiteit . Op een bepaald punt studeerde hij genetica onder toezicht van de High Evolutionary, maar werd weggestuurd uit de Evolutionary’s hoofdkwartier toen hij niet geschikt genoeg bleek te zijn. Hij kreeg verdere training en apparatuur van Mealstrom.

Warren werd verliefd op een van zijn studenten, Gwen Stacy, die de vriendin was van Peter Parker. Toen Gwen werd gedood door de Green Goblin, dacht Warran dat Spider-Man haar had gedood en zwoer wraak op de held. Hij richtte zijn aandacht op manieren van klonen. Toen hij zijn labpartner Anthony Serba (die de waarheid had ontdekt) vermoorde, draaide Warren compleet door, en ontwikkelde de persoonlijkheid van de Jackal toen hij zichzelf ervan probeerde te overtuigen dat iemand anders Anthony had gedood.

In zijn eerste verschijning als de Jackal probeerde hij Punisher ertoe over te halen Spider-Man te doden, maar die weigerde toen hij Jackals ware plannen leerde kennen. Samen met Scrier, een helper van de originele Green Goblin Norman Osborn, begon Jackal met pogingen tot het maken van klonen van Spider-Man en Gwen Stacy. De eerste Spider-Man kloon mislukte echter en begon vroegtijdig tekenen van het degeneratieproces te vertonen. De kloon ontsnapte en werd bekend als de superschurk Kaine. Jackal verbeterde het proces, en slaagde er uiteindelijk in klonen te maken van Gwen Stacy en Peter Parker. De Parker kloon en Jackel leken beide om te komen in een gevecht met Spider-Man in Amazing Spider-Man #149 (1975).

Bijna 20 jaar (echte tijd) later werd onthuld dat de Parker kloon nog leefde en nu onder de naam Ben Reilly rondzwierf. Ook werd duidelijk dat Jackal een kloon van zichzelf had gemaakt voor hij stierf. Deze kloon verbleef enkele jaren in schijndood. Jackal’s onderzoek op het gebied van klonen werd ook gebruikt om verschillende klonen te maken van de schurk Carrion.

De Peter kloon, niet op de hoogte van het feit dat Jackal nog leefde, werd de held Scarlet Spider en een helper van Spider-Man. Jackal keerde later terug (Amazing Spider-Man #399, 1995) en overtuigde zowel Peter als Ben dat Peter Parker de kloon was en Ben Reilly het origineel. Ook maakte Jackal nog een paar Spider-Man klonen die in conflict kwamen met Spider-Man, Scarlet Spider en Kaine. Uiteindelijk werd Jackal, die het plan had om duizenden mensen te vervangen door klonen die onder zijn controle stonden, gedood toen hij van een hoog gebouw viel in een poging de Gwen Stacy kloon te redden.

Kort hierna trok Peter zich terug om tijd door te brengen met zijn vrouw Mary Jane Watson, en Ben Reilly verving hem als Spider-Man. Na Ben Reilly’s dood door de Green Goblin werd duidelijk dat Ben de kloon was en Peter het origineel.

In de miniserie Daredevil Vs. Punisher uit 2005 dook Jackal weer op. Deze versie was in totaal de vierde kloon van de origineel Miles Warran. Hij belandde uiteindelijk in de gevangenis.

Kijk ook naar

Around Wikia's network

Random Wiki