Wikia

MuirIsland

Officiele Naam: Muir Island
Bijnamen: Onbekend
Voormalige aliassen Onbekend

Locatie Details

Universum: Onbekend
Galaxy: Melkweg
Sterren stelsel: Sol
Planeet: Aarde
Land: Schotland
Identiteit: Het onderzoekcentrum is publiekelijk bekend, echter weten de meeste mensen niet dat het vaak gebruikt wordt als schuilplaats voor mutanten.

Geschiedenis

Muir Island ligt vlakbij kust van Schotland en is eigendom van Moira MacTaggart. Tevens heeft Moira daar het Muir Island Genetic Research Centre opgebouwd. Het is een centrum voor het studeren van de mutaties in de wereld. Op Muir Island begon ook het gevecht tussen Proteus, de zoon van Moira, en de Shadow King, die het halve eiland vernietigde. Toen vele Morlocks vermoord werden door de Marauders tijdens de “mutant massacre”, werden de overlevende Morlocks naar Muir Island overgebracht, waar ze ondergebracht konden worden. MIGRC was ook de thuisbasis van Excalibur, totdat het team uit elkaar ging. MIGRC werd gebruikt om mutanten te onderzoeken of gevangen te nemen die een gevaar voor de wereld betekende. Zo kwamen naast Proteus, Magneto, Spoor en Unus hier terecht. Spoor kwam onder hoede van Rory Campbell, die ook bij Muir Island Genetic Research Centre werkte. W.H.O.'s onderafdeling Resource Control Executive (RCX) verbleef met haar paranormale kinderen, genaamd de Warpies, ook voor een tijdje op het eiland. Tot voor kort werd Muir Island vooral gebruikt voor het onderzoeken van het Erf-virus.

Muir

Notities

Trivia

Aangeraden om te lezen

Gerelateerde artikelen

Externe links

Referenties

Around Wikia's network

Random Wiki