Wikia

Marvel Database

Nocturne (TJ Wagner)

6.235pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Bestand:Nocturne.gif
Dit artikel is een karakter stub.

Je kunt de Marvel Database Project helpen door je bijdragen te leveren aan dit artikel.
We hebben kant en klare sjablonen om je te helpen met het maken van het artikel. We verzoeken je om het sjabloon voor karakters te gebruiken voor deze pagina.

Dit artikel zou eigenlijk zoveel mogelijk van de volgende informatie moeten bevatten :
Een afbeelding van goede kwaliteit, de echte naam, geboorteplaats, familieleden, groeps affiniteit, operatiebasis, eerste optreden, herkomst/geschiedenis, superkrachten, leestips en alle andere beschikbare informatie.

Het artikel hoeft niet compleet, up-to-date of accuraat te zijn.
Is deze pagina echter niet relevant zijn voor de MDP, neem dan aub contakt op met een medewerker.
(Dit artikel plaatst het onderwep automatisch in de Categorie:Karakters & Categorie:Artikel Gevraagd.)

Marvel

Geschiedenis

TJ groeide op rond de X-Men uit haar realiteit, onder haar vader’s hoede. Haar moeder, Scarlet Witch, bleef lid van de Avengers. In haar realiteit werd Professor X aangvallen door Wolverine toen deze werd bezeten door Shadow King. Hoewel Professor X in staat was Shadow King te verdrijven en Wolverine te bevrijden van zijn invloed, stierf hij aan zijn fatale verwondingen. Wolverine zelf raakte verlamd. Kort daarna stierf Jean Grey, en Cyclops verweet Wolverine zowel haar dood als die van Professor X. Hij verliet het team, waarna Wolverine en Nightcrawler achter bleven als leiders van de X-Men en Xavier’s school. Nocturne was vanaf haar zeventiende een actief lid van de X-Men, aangezien ze al verschillende gevaarlijke vijanden als Apocalypse en een op wraak beluste Cyclops had bevochten. Nocturne redt Wolverine’s leven tijdens Cyclops aanval door het lichaam van haar bewusteloze teamgenoot Armageddon in bezit te nemen en gebruikt zijn telekinetische krachten om Wolverine’s verlamde armen te bewegen om Cyclops uit te schakelen.

Nocturne heeft een goeie band met veel van haar teamgenoten, waaronder haar ‘tante’ Kitty Pryde en haar vriend James Proudstar, Thunderbird in haar realiteit. Ze heeft ook een innige band met haar vader, hoewel ze de druk voelt om in zijn voetsporen te treden.

Toen ze 20 jaar was werd Talia meegenomen door een wezen dat zichzelf de Timebroker noemt, die haar vertelde dat ze niet samenhing met de tijd. De Timebroker vertelde Nocturne dat als ze niet meewerkte om de fouten te herstellen die zijn voorgekomen in een groot aantal alternatieve universums, dat haar eigen tijdlijn veranderd bleef en zij terug zou keren naar een universum waar Nightcrawler al een tijd geleden was vermoord door zijn moeder, Mystique. Dus wordt Nocturne lid van de door de realiteiten springende Exiles.

In de periode van de eerste avonturen van de Exiles ontwikkelt zich een romantische relatie tussen Nocturne met teamgenoot John Proudstar/Thunderbird, die de voormalige ruiter, War, van Apocalypse was in zijn realiteit. Als het team voor een maand vastzit op een door Skrulls gedomineerde alternatieve Aarde, is Nocturne zwanger van Thunderbird’s kind. John raakt ernstig gewond tijdens zijn poging om Galactus verdrijven tijdens die missie, en wordt daar achtergelaten als het team naar een andere realiteit gaat. Later krijgt Nocturne een miskraam; het is onbekend of de miskraam natuurlijk was of dat ze de zwangerschap zelf heeft gestopt. Hoewel ze kapot was om het verlies van Thunderbird, blijft Nocturne een uitmuntend lid van de Exiles en bekijkt het leven uiteindelijk weer van de zonnige kant.

Nocturne en de andere Exiles gaan naar het normale Marvel Universum waar ze de X-Men ontmoeten na het afgezegde huwelijk van Havok. De Exiles vechten samen met de X-Men tegen een slechte Havok uit het Mutant X universum. Deze Havok deelt het lichaam met de goede Havok. Wanneer Havok is uitgeschakeld, arriveert de Timebroker om persoonlijk de Mutant X Havok’s bewustzijn te vernietigen. Gedurende deze missie ontmoet ze de Nightcrawler van deze realiteit en noemt hem per ongeluk eerst ‘Papa’. Het humeur van de normale Nightcrawler lijkt erg veel op die van Nightcrawler uit Nocturne’s realiteit en tussen de twee ontstaat er een innige band die een vader-dochterrelatie voorstelt.

Na nog een paar missies komen de Exiles terug in het Marvel Universum, en krijgen een nieuwe teamgenote, Namora, en een nieuwe missie van de Tallus: “Laat je bezittingen liggen en verdien je vleugels”. Mr. Fantastic van de Fantastic Four weet de betekenis van deze missie uiteindelijk te ontcijferen: Beak, student van Professor Xaviers School, moet met de Exiles meegaan en Nocturne moet achterblijven in het normale Marvel Universum.

Brotherhood/Terugkeer vanuit Mojoworld

Vervolgens infiltreert Nocturne in de nieuwe Brotherhood van Exodus, maar word in (Shen) Xorn’s hoofd gezogen, net als verschillende leden van de Brotherhood, terwijl ze bezit heeft genomen van Black Tom Cassidy. Uiteindelijk komt ze in Mojoworld terecht, samen met Juggernaut (ook een mol in de Brotherhood) en wordt een slaaf gemaakt door Mojo.Om te ontsnappen, weet ze Mojo’s officier, Spiral, te bezitten, en opent een poort naar de X-Men’s Danger Room, waar ze de X-Men weer terugzien. Helaas was dit een door Spiral gezette val, die haar lichaam toch meer onder controle had dan was gedacht, en die een poort open had gelaten voor Mojo, die zodoende ook kon teleporteren. Mojo verandert de X-Men in X-Babies, maar ze weten desondanks zijn krachten te overmeesteren. Ze worden weer terugveranderd naar hun oorspronkelijke vorm en Nocturne blijft de rest van de tijd bij de X-Men.

House of M

Gedurende de House of M realiteit, werde Nocturne gezocht door Callisto’s Marauders (omdat ze de dochter was van Scarlet Witch uit een andere realiteit), maar wordt beschermd door Psylocke en Marvel Girl. Marvel Girl laat zich door Nocturne bezitten, zodat Nocturne buiten het bereik van de Marauders blijft, maar uiteindelijk neemt Nocturne de controle over Marvel Girl over, en in vliegt, in volslagen verwarring, weg. Psylocke achtervolgd haar, wat uiteindelijk uitdraait op een telekinetisch lemmet gevecht, wat Psylocke wint. De drie dames weten gezamenlijk de Marauders te verslaan en te verjagen en helpen later Captain Britain en Meggan om tegen te gaan dat de hele realiteit wordt vernietigd.

New Excalibur

Nocturne is recentelijk lid geworden van het nieuwe Excalibur team, verder bestaand uit Juggernaut, Sage, Dazzler, Captain Britain en Peter Wisdom. Gedurende haar tijd met Excalibur heeft Nocturne haar gaven verder ontwikkelt, zodat ze nu mensen kan bezitten zonder dat ze hen bewusteloos slaat. Kort geleden heeft Nocturne een beroerte gehad, waardoor ze op het moment nog last heeft van neveneffecten als een eenzijdige verlamming, gedeeltelijk geheugenverlies en afasie. Ze ging goed vooruit, maar het is niet zeker of ze er helemaal bovenop komt. Ze wist desondanks wel vele burgers te redden in het gevecht met Albion, door een van Albion’s slechte Captain Britain’s over te nemen. Pas geleden is ze weer in contact gekomen met de Exiles, én haar geliefde, Thunderbird, die niet langer comateus is. Helaas is haar terugkeer naar de Exiles van korte duur, want na Mad Jim Jaspers te hebben verslagen, hebben Nocturne en Thunderbird het team verlaten om hun relatie te laten groeien en om Nocturne beter te laten herstellen van haar beroerte. Samen met Blink zijn ze naar Heather Hudson’s realiteit gegaan, waar Heather kan toezien op Nocturne’s gezondheid.

Superkrachten en vaardigheden

Net als haar vader heeft Nocturne een unieke fysieke mutatie; ze heeft een blauwe vacht over haar hele lichaam, drie vingers per hand, twee tenen per voet en een staart. Dit geeft haar tevens bovenmenselijke lenigheid en maakt haar bijna onzichtbaar in de schaduwen. Nocturne kan verder het lichaam van iemand betreden en zo bezit nemen van die persoon. Dit kan ze slechts 12 uur achtereenvolgens doen, en het slachtoffer blijft vaak 24 uur in coma door de ervaring. Nocturne kan verder "hex bolts," destructieve projectielen gemaakt van energie uit de dimensie waar Nightcrawler langs teleporteert, afvuren. Nocturne heeft in zekere mate ook telekinetische krachten, maar slechts op zeer laag niveau.

Spierkracht niveau

Onbekend

Beperkingen

Doordat Nocturne een beroerte heeft gehad, zal ze eerst weer flink moeten revalideren en herstellen hiervan. Zodoende zal ze krachten nog niet volop kunnen gebruiken, hoewel ze wel burgers heeft weten te redden door een slechte Captain America te bezitten.

Hulpmiddelen

Uitrusting: Geen. Transportmiddelen: Geen Wapens: Geen

Notities • Geen

Trivia • Geen

Kijk ook naar • Optredens van Karakter Sjabloon (Chronologisch) • Optredens van Karakter Sjabloon (Niet chronologisch) • Karakter galerij: Karakter Sjabloon • Fan-Art Galerij: Karakter Sjabloon • Quotations van Karakter Sjabloon

Around Wikia's network

Random Wiki