Wikia

Marvel Database

Onslaught (Psychic Entity)

6.235pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Onslaught (Psychic Entity)

Echte naam
Onbekend
Aliassen
Charlie, Charles Xavier, Magneto, That Which Shall Survive

Affiniteit
opdrachtgever van Gateway, Post, Blob, Mimic, Holocaust en Dark Beast, bestuurder van de Sentinels

Herkomst
Herkomst
Hoewel zijn oorsprong lange tijd onbekend was, staat vast dat Onslaught een levensvorm is die is ontstaan uit Professor X onderdrukte mentale karakteristieken, en beïnvloed door het psychische contact met Magneto.

Bedacht door
Scott Lobdell, Mark Waid en Andy Kubert, maar met invloeden van vele anderen.

Eerste optreden

X-Men 50 (maart 1996), maar zijn ware vorm werd pas zichtbaar twee delen later

Geschiedenis

Tijdens de afsluiting van deFatal Attraction verhaalijn, verwijderde Magneto het adamantium van Wolverine’s botten. Iets dat Wolverine bijna het leven kostte. Uit woedde gebruikte Charles Xavier toen zijn krachten om Magneto’s hersens af te sluiten en hem in een coma te doen belanden, iets wat hij zichzelf had voorgenomen nooit te zullen doen. Omdat Charles zijn krachten uit woedde gebruikte, werden zijn gedachten opengesteld voor invloeden van Magneto’s psyche. Dit vestigde zich in Charles onderbewustzijn, waar ook Charles’ woedde op mensen voor hun intolerante gedrag tegenover mutanten zat, en groeide uit tot het wezen dat later bekend zou komen te staan als Onslaught. Uiteindelijk wist dit wezen zich los te maken van Xavier en begon een eigen leven te leiden.

Onslaught werd voor het eerst genoemd in Uncanny X-Men 322, waarin hij Juggernaut met een slag naar Hoboken stuurde. Hij had bovendien een mentale blokkade op Juggernaut’s hersens geplaatst omdat Juggernaut Onslaught’s identiteit had ontdekt. In de X-Men verhalen die hierop volgden was Onslaught’s aanwezigheid al voelbaar, maar er werd niet veel over hem onthuld. Onslaught’s tweede grote rol was in X-Men (vol. 2) #50,waarin het X-Men team tegen zijn dienaar Post vocht. Na het gevecht verscheen een psychisch wezen voor de X-Men, en verdween.

Onslaught maakte zijn eerste volledige verschijning, ook onder die naam en met zijn kostuum, in X-Men (vol. 2) #53. Hij had een uniform gelijk aan dat van Magneto. Hij was extreem intelligent en had buitengewone psionische en magnetische krachten. Hij nam Jean Grey mee naar het astrale niveau en probeerde haar aan zijn kant te krijgen door haar Xavier’s onderdrukte woede en frustratie te tonen. Ze weigerde, waarna hij zijn naam in haar voorhoofd brandde. In Uncanny X-Men 333 zocht Juggernaut Jean Grey op om haar zijn gedachten te laten lezen en zo te ontdekken wie Onslaught echt was. Voor ze dit kon doen ontvoerde Onslaught Juggernaut en zette hem gevangen in de mystieke edelsteen die hem zijn kracht gaf. Daarna vernietigde Onslaught bijna geheel Xavier’s school.

Bishop, een tijdreizende mutant uit de toekomst, wist dat eind 20e eeuw de X-Men werden verraden door een van hun eigen leden, en daardoor werden vernietigd. Bishop dacht lange tijd dat Gambit deze verrader was, maar nu bleek dit Professor X, of beter Onslaught, te zijn.

Geholpen door Post en Dark Beast begon Onslaught met zijn aanval op de wereld. Onslaught wist ook een paar Sentinels te bemachtigen voor zijn leger. Deze Sentinels bevochten Ben Reilly, de Punisher, en de Green Goblin . Cable, Hulk en Apocalypse bevochten samen Onslaught, maar zonder succes. Ondertussen ontdekten Wolverine en Elektra Onslaught’s ware identiteit.

Na Onslaughts aanval op de X-Men, werden ze bezocht door de Avengers vergezeld door Rogue en Joseph (Magneto’s kloon, die dacht dat hij de echte Magneto was). Ook Nate Grey en X-Force sloten zich bij hen aan. Ze reisden af naar het hoofdkwartier van de Fantastic Four, maar konden niet voorkomen dat Onslaught Franklin Richards ontvoerde. Later ving Onslaught ook Nate Grey, en gebruikte de psychische krachten van zijn twee gevangenen om zijn eigen krachten te versterken, waardoor hij veranderde in zijn tweede vorm. In deze vorm bevocht Onslaught de Avengers, Fantastic Four, X-Men en Joseph. Gedurende het gevecht was Thor in staat Xavier geheel te scheiden van Onslaught.

Onslaught’s fysieke vorm werd uiteindelijk vernietigd door alle aanwezige helden (nu ook vergezeld door Hulk, Namor en verbazingwekkend genoeg ook Dr Doom). Hierbij lieten ze echter Onslaughts ware kracht vrij. Onslaught creëerde een tweede zon en wilde hiermee de Aarde vernietigen. Om Onslaught geheel te vernietigen moesten een aantal helden Onslaughts energievorm absorberen, en zichzelf laten vernietigen. De Avengers, De Fantastic Four, Bruce Banner (de Hulk was tijdelijk van hem gescheiden) en Dr Doom (hoewel niet vrijwillig) boden aan zich hiervoor op te offeren. Namor en de Scarlet Witch offerden zichzelf ook op. Het plan werkte en Onslaught werd verslagen.

Dankzij Franklin Richards werden alle helden die zich op hadden geofferd echter “herboren” in een alternatief universum dat Franklin had gemaakt. Dit universum, ook bekend als de “pocket dimension” of de “Heroes Reborn” dimensie, bestond in de bal die Franklin altijd bij zich droeg. Na een tijdje waren de helden in staat terug te keren naar deze wereld.

Kijk ook naar

Around Wikia's network

Random Wiki