Wikia

Marvel Database

Osborn, Harold Theopolis

6.235pages on
this wiki
Add New Page
Talk4 Share

Harold Osborn (Earth-616) 002.jpg

Harry Osborn

Echte naam: Harold Theopolis Osborn
Aliassen: Harry Osborn, Green Goblin, American Son
Herkomst of krachtbron: -
Affiniteit/Groepsconnecties:

Bekende relaties: -
Bekende vijanden: Lijst met bekende vijanden van Osborn, Harold Theopolis
Eerste optreden:

Bedacht door: Stan Lee & Steve Ditko
Overige:

  • Harry Osborn was de zoon van Norman en een goede vriend van Peter Parker. Na te hebben gezien hoe zijn vader werd gedood door Spider-Man zwoer hij wraak te nemen op de held. Nadat hij ontdekte dat Spider-Man en Peter Parker een en dezelfde waren nam hij zelf de identiteit van de Green Goblin aan.
  • Omdat Peter zijn oude vriend geen pijn wilde doen vermeed hij zo veel mogelijk directe confrontaties met deze nieuwe Green Goblin. Uiteindelijk werd Harry gearresteerd en in behandeling genomen door de psychiater Dr. Bart Hamilton. Hij wist Harry weer bij zinnen te brengen en hem zijn wraakactie tegen Spider-Man op te doen geven.
  • Harry zelf leek zijn leven hierna weer op orde te krijgen. Hij nam nog een paar maal de rol van de Green Goblin op zich, maar dit keer niet om tegen Spider-Man te vechten. Hij dacht er zelfs kort over na om een soort superheld Green Goblin te worden. Kort hierna keerde echter zijn herinneringen aan zijn haat tegen Peter terug. In een laatste gevecht tussen de twee raakte Harry dusdanig gewond dat hij in het ziekenhuis moest worden opgenomen. Hier stierf hij aan de gevolgen van het Goblin serum, dat op lange termijn een dodelijk gif bleek te zijn.
  • Na het event "One More Day" blijkt dat Harry nog in leven is.

Niet te verwarren met:

Opmerkingen of verbeteringen? Email Peter of laat het een andere medewerker weten!

Around Wikia's network

Random Wiki