Wikia

Marvel Database

Piotr Rasputin (Earth-5311)

6.235pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

"C'mon, Colossus - don't be such a stick-in-the-mud! We haven't had a good brawl in ages!"
--Captain Kitty

Deze pagina is gelijk van naam of subject als andere pagina's in de database.

Kijk ook op Colossus voor een complete lijst met referenties om de verschillen te laten zien van deze (bijna) dezelde naam van de artikelen.

Marvel

Piotr Rasputin (Earth-5311)

Echte naam
Piotr Rasputin
Aliassen
Colossus

Identiteit

Universum

Operatiebasis
Een onbekende Fairy tale dimensie

Uiterlijke kenmerken
Geslacht

Beroep
Eerste crewlid van de Abdul Alhazred

Herkomst
Herkomst
Verschillende jaren geleden op Earth-616, vertelde Kitty Pryde een slaapverhaaltje aan de kleine Illyana Rasputin. Haar verhaal speelde zich af in een ver weg land met rare wezens en karakters gebaseerd op haar teamgenoten, de X-Men. Wat Kitty niet realiseerde was dat ze in haar onderbewustzijn een andere dimensie creeërde waar deze wezens en karakters wel bestonden. Kitty's onderbewustzijn maakte een personage gebaseerd op Colossus. Dat personage was degene die het eerste heroïsche crewlid van Pirate Kitty, kapitein van de Abdul Alhazredwas

Geboorteplaats
Kitty Pryde's onderbewustzijn.

Geschiedenis

Verschillende jaren geleden arriveerden Colossus en Captain Kitty in een haven, die gekend was als Caliphate of Nhu Yorkh, waar ze een vreemde activiteit gingen onderzoeken. Door deze acties krijgen ze de aandacht van de lokale bewoners en al snel moesten ze vluchten voor hun leven. Colossus riep zijn mystieke vorm op en maakte een nieuwe doorgang en bracht ook de bewakers tot stilstand.

Wanneer ze aan de dokken aankwamen, ontmoetten ze een ouder wordende magiër en een prins. De magiër Xavier vertelde hen dat hij op zoek was naar een betoverde prinses, Jean Grey. Hij zei dat Jean grey in de ban was geraakt door haar donkere passies en dat ze was veranderd in Dark Phoenix. Captain Kitty en Colossus stelde zich vrijwiliger om de magiër te helpen zijn vrienden te zoeken en ze te bevrijden van de duistere invloed van Dark Phoenix.

Kitty riep een oude vriend op, een grote zwarte draak gekend als Lockheed, die hen over heel het westen rondvloog naar een betoverd eiland. Eens daar, ontmoete Colossus een hele hoop vrienden waaronder een Bamf en een vreemdeling die gekend was onder de naam Fiend-With-No-Name. Wanneer Kitty, praatte met de Bamf en de vreemdeling, wandelde Colossus naar de kustlijn. Hij vond in de branding een raar gevormde fles, wanneer hij deze opende kwam er een geest vrij, Wind-rider. De geest was zeer blij dat Colossus haar had bevrijd en vertelde hen dat Dark Phoenix haar in de fles had gestopt.

Een tijd daarna, verscheen Phoenix hoog in de lucht en viel hun aan met bollen van vuur. De geest zorgde ervoor dat Kitty,Colossus en Bamf zodat zij hun vijand rechtstreeks konden aanvallen. Colossus vocht moedig maar was niet sterk genoeg tegen de duistere krachten van Dark Phoenix. Gelukkig leidde hij Phoenix lang genoeg af zodat de magiër Xavier de phoenix van Jean Grey's lichaam kon afscheiden. Nu Jean terug normaal was, zeiden Colossus en kitty vaarwel aan hun vrienden en vlogen ze weg op zoek naar nog meer avonturen...

Nu moesten ze niet lang wachten want een korte tijd later ontmoetten ze een mutant-superheld Nightcrawler. Nightcrawler herkende Colossus als een dubbelganger van zijn eigen teamgenoot Peter Rasputin van de X-Men. Hij vertelde Colossus en Kitty dat een kwade, vreemde tovenaar genoemd Shagreen naar aarde was gekomen en een groot gedeelte van de Bamf bevolking had gevangen genomen. Colossus besloot Nightvrawler te helpen en late kwamen ze zelfs nog een oude bondgenoot tegen, de Fiend-With-No-Name. Ze scheepten in Kitty's ruimteschip en vlogen naar een bergachtig, gevaarlijk gebied dat bekend stond als the Fangs of Doom. Daar, vonden zij het heiligdom van Shagreen boven op de pieken van de bergen. Terwijl Nightcrawler rechtstreeks het gevecht met Shagreen aanging, vochten Colossus en Kitty tegen de kwaadwillige beschermers, de Deadwing, van de tovenaar. Zij overwonnen deze en Nightcrawler versloeg Shagreen en ze lieten de Bamfs vrij. Peter en Kitty namen Shagreen mee als gevangene aan boord van hun schip. Of Colossus nu nog altijd meevliegt onder bevel van Kitty Pride is momenteel niet gekend.

Kijk ook naar

Around Wikia's network

Random Wiki