Wikia

Marvel Database

Rockslide (Santo Vaccarro)

6.235pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Rockslide (Santo Vaccarro)

Echte naam
Santo Vaccarro
Aliassen
Santo

Identiteit

Affiniteit
New X-Men; Hiervoor : Hellions Training Squad

Universum

Uiterlijke kenmerken
Geslacht

Lengte
1.88 meter

Gewicht
219 kilo

Ogen

Haar

Bijzonderheden
hij heeft geen pupillen

Status
Nationaliteit

Echtelijke staat

Beroep
student

Herkomst
Herkomst
Santo is geboren als mutant en zijn gaven ontwikkelden zich in zijn puberteit

Geboorteplaats

Eerste optreden

Geschiedenis

Toen Santo’s mutatie zich begon te ontwikkelen, was hij in tegenstelling tot veel andere mutanten zeer tevreden over wat hij was geworden. Hij werd naar de mutantenschool van Professor X gestuurd waar hij vrienden werd met Hellion. Hij werd eerst een tijdje begeleid door Iceman, maar werd uiteindelijk door Emma Frost uitgekozen als lid voor haar nieuwe Hellions team. Hier kreeg hij de naam Rockslide.

Toen Scarlet Witch de wereld veranderde naar de House of M realiteit, werd Rockslide tijdelijk een wereldkampioen worstelaar. Nadat Scarlet Witch duizenden mutanten machteloos maakte was Rockslide een van de 27 studenten aan Xavier’s school die zijn krachten behield. Hij werd samen met de rest ingedeeld in het New X-Men team.

In een gevecht met Nimrod werd Rockslide’s lichaam vernietigd, maar Hellion gebruikte zijn gaven om hem weer in elkaar te zetten. Hierdoor werd hij sterker en groter dan eerst.

Later in een aanvaring met belasco vloog rockslide weer uit elkaar en creërde hij onbewust een nieuw lichaam. Later ondekte Beast dat rockslide een geestelijke entiteit is geworden en een lichaam kan creëren door het gesteente om hem heen. Mits hij uitelkaar zou knallen.

Krachten: Zijn lichaam bestaat geheel uit steen (graniet) wat hem bovenmenselijke kracht, uithoudingsvermogen en weerstand geeft. Kan zijn handen en vingers als projectielen afvuren.

Santo Beast.jpg

Santo's ontdekking

Onlangs ontdekte Santo dat hij ook zijn hele lichaam kon laten ontploffen en kwam er dus achter dat hij in feite een gesstelijke entiteit is.

Kijk ook naar

Around Wikia's network

Random Wiki