Wikia

Deze pagina is gelijk van naam of subject als andere pagina's in de database.

Kijk ook op Black King, Black Bishop en Sebastian Shaw voor een complete lijst met referenties om de verschillen te laten zien van deze (bijna) dezelde naam van de artikelen.

Smallmarvellogo

Sebastian Shaw (Earth-616)

Echte naam
Sebastian Hiram Shaw
Aliassen
Lord Imperial, Black King, Black Bishop

Karakter

Affiniteit
Hellfire Club, Shaw Industries (hoofd)

Familie
Shinobi Shaw (zoon), Jacob Shaw (vader, overleden), Esau Shaw (oom, overleden), Cornelius Shaw (grootvader, overleden), Obadiah Shaw, Hiram Shaw, Sarah Shaw en Elizabeth Shaw-Worthington (voorouders, overleden)

Universum

Uiterlijke kenmerken
Geslacht

Haar

Eerste optreden

Onbekend

Geschiedenis

Krachten

  • Sebastian Shaw is een mutant met de gave om kinetische energie te absorberen en het op een onbekende manier te gebruiken om zijn eigen fysieke sterkte, snelheid en weerstandsvermogen te verhogen. Shaw moet in contact staan met de energie om het te kunnen absorberen. Als Shaw iemand of iets een klap geeft of hijzelf wordt geslagen, zal hij de energie van die klap absorberen. Hij heeft ook laten zien in staat te zien elektrische energie dat tegen hem gericht is te absorberen. Shaw’s gave om kinetische energie te absorberen en om te zetten maakt hem onkwetsbaar voor verschillende aanvalsvormen. Het is niet bekend hoelang Shaw de energie die hij absorbeert kan behouden. Er is een uiterste grens voor de hoeveelheid energie die Shaw kan absorberen of omzetten: hij werd eens ‘overladen’ door een elektrische energieontlading van Storm en viel toen in een tijdelijke coma. De exacte omvang van deze grens blijft echter onbekend.

Sebastian Shaw op MDP

Overige

Bestand:Black King vs Xmen.JPG

Kijk ook naar