Wikia

Deze pagina is gelijk van naam of subject als andere pagina's in de database.

Kijk ook op Shi'ar voor een complete lijst met referenties om de verschillen te laten zien van deze (bijna) dezelde naam van de artikelen.

Marvel

Shi'ar1.jpg
Shi-ar.jpg

Synopsis

De Shi’ar is een buitenaards ras met een groot rijk in een andere melkweg. De Shi’ar bezit over zeer hoog ontwikkelde technologie. Hoewel ze eruit zien als mensen, hebben de Shi’ar, in plaats van haar, veren op hun hoofd en langs hun armen. Het Shi’ar-rijk is één van de drie grootste rijken in het hele universum. De heerser van de Shi’ar, bekend als de Majestor of Majestrix, woont op Chandilar, de keizerlijke troonwereld. Op dit moment is Lilandra Neramani de heerseres van de Shi’ar. Lilandra kwam ooit in contact met Professor X (Charles Xavier), toen ze een noodkreet uitzond. Op dat moment was namelijk haar broer D’Ken de heerser van de Shi’ar, die van plan was om het universum te vernietigen, door bezit te nemen van het M’kraan Kristal. Gelukkig konden de X-mannen, dankzij de opoffering van Phoenix, D’Ken verslaan en Lilandra werd de nieuwe heerseres. Xavier kreeg een relatie met Lilandra, waardoor hij vaak in contact staat met de Shi’ar. Daarom bezitten de X-mannen ook over veel Shi’ar-technologie: de Danger Room, delen van de Blackbird en vele systemen van het X-Mansion zijn er van voorzien. De Shi’ar zijn over het algemeen een vreedzaam ras, maar hebben gevochten met andere rassen in hun rijk (meestal onder leiding van D’Ken). Een tijd geleden, tijdens een oorlog tussen de Shi’ar en de Kree, versloegen ze de Kree, die vervolgens werden opgenomen in het Shi’ar-rijk. Andere bekende Shi’ar-leden zijn o.a.: Lilandra’s zus ]Deathbird, Lord Samedar en voormalig Excalibur-lid Cerise.

Around Wikia's network

Random Wiki