Wikia

Marvel Database

Skrulls

6.235pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Bestand:Skrulls.jpg

Officiele naam: De Skrulls
Bijnamen: Geen
Voormalige aliassen: Geen
Overige huidige aliassen: Geen

Herkomst

Galaxy van herkomst: Andromeda (M31 Galaxy)
Sterrenstelsel: Drox
Thuis planeet : Tarnax IV (Throneworld); voorheen Skrullos
Eerste optreden: Fantastic Four #2

Hanitat

Habitat: Onbekend
Zwaartekracht: Onbekend
Atmosfeer: Onbekend
Populatie: Onbekend

Gemeenschap

Type Bestuur: Keizerrijk
Technologisch niveau: Superieur aan de aarde
Culturele Kenmerken: Onbekend

Geschiedenis

De Skrulls zijn een buitenaards ras, één van de drie grootste buitenaardse rassen. De Skrulls zijn allemaal gedaanteveranderaars en probeerden meerdere malen de Aarde te veroveren, maar werden meestal tegengehouden door de Fantastic Four. Skrulls hebben een groene huidskleur, puntige oren en ze kunnen elke vorm aannemen die ze maar willen (met uitzonder van de genetische gemanipuleerde Super- en Power-Skrulls), maar ze kunnen niet gaven kopiëren zonder hulp van hoogontwikkelde apparatuur. De Skrulls waren jarenlang in oorlog met de Kree. Het waren de Vergelders, vooral dankzij de gave van Rick Jones, die de oorlog konden beëindigen. Daarna (ongeveer acht jaar geleden) werd de Skrull-thuiswereld vernietigd door Galactus. De X-Mannen hebben twee keer te maken gehad met de Skrulls. De eerste keer was in het Shi'ar-rijk, toen de X-mannen op zoek waren naar Professor X. Een groepje Warskrulls (met behulp van een machine om gaven te kopiëren) hadden de plek van Professor Xavier en de Starjammers ingenomen en namen de X-mannen één voor één gevangen, totdat Wolverine de “Professor” vermoordde. De echte Professor was vastgebonden aan de machine, maar kon zich, met behulp van Psylocke, bevrijden en versloeg de Skrull-leider. De tweede keer werden de X-mannen per ongeluk geteleporteerd naar één van de manen van de Skrull-thuiswereld, acht jaar in het verleden! Deze maan was een soort van trainingscentrum voor een invasieleger, waar de Skrulls de gedaante aannamen van de helden van de Aarde en de Shi’ar, gebruikmakend van kostuums, ontworpen om ook de gave te kopiëren. Echter, de X-mannen arriveerden vlak voor Galactus en probeerden, zo snel als ze konden, maar konden hem niet stoppen van het vernietigen van de planeet, omdat de geschiedenis zo hoorde te zijn. Vlak daarna werden de X-mannen (terug in hun eigen tijd) in hun ruimteschip overvallen door een groep Skrulls, waarvan één stiekem de plaats innam van Wolverine, terwijl de echte Wolverine naar Apocalypse werd gebracht om vervolgens veranderd te worden en diens nieuwe Death. De Skrulls werkten dus samen met Apocalypse. De waarheid van de Skrull-Wolverine kwam naar boven, toen deze vermoord werd door Death (de echte Wolverine dus) en hij tijdens een onderzoek door Beast en Profesor X terugveranderde in een Skrull. Vlak daarna kwam een Skrull naar de X-mannen om ze te vertellen dat Apocalypse en de Skrulls een aanval aan voorbereiden waren. De Skrull, genaamd Fiz, was één van een groep mutante Skrulls, die als slaven werkten voor de andere Skrulls. Hoe dan ook, Fiz zag kans om Xavier te waarschuwen, aangezien hij wist dat de Professor en zijn X-mannen ooit de Skrulls hadden willen helpen tegen Galactus. Fiz sloot zich bij hen aan tijdens het gevecht met Apocalypse, diens Ruiters en de Skrulls. Nadat die waren verslagen nam Xavier de mutante Skrulls onder zijn hoede en ging met hen op zoek naar een nieuwe thuiswereld. Xavier noemde zijn team van mutante Skrulls Cadre K.

Uiterlijke Kenmerken

Type lichaam: Humanoide
Gem. Lengte: Onbekend
Gem. Gewicht: Onbekend
Aantal ogen: Twee
Kleur haar: Groen
Huidskleur: Groen
Aantal vingers: Vijf incl. duim
Aantal tenen: Vijf
Bijzonderheden: Alle Skrulls zijn gedaante veranderaars.

Spierkracht Niveau

Onbekend

Superkrachten

Alle Skrulls zijn gedaante veranderaars.

Vaardigheden

Geen

Technologie

Photon Blaster
Standaard militair wapen.

Namen van belangrijke Skrulls

Notities

  • Skrulls zijn sluw en listig en een van de meest oorlogzuchtige rassen in het universum.

Trivia

Aangeraden om te lezen

Gerelateerde Artikelen

Externe Links

Referenties

Around Wikia's network

Random Wiki