Wikia

Marvel Database

Tabitha Smith (Earth-616)

6.235pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Deze pagina is gelijk van naam of subject als andere pagina's in de database.

Kijk ook op Meltdown, Boom-Boom,Boomer en Tabitha Smith voor een complete lijst met referenties om de verschillen te laten zien van deze (bijna) dezelde naam van de artikelen.

Marvel

Tabitha Smith (Earth-616)

Echte naam
Tabitha Smith
Aliassen
Boom-Boom, Boomer, Time Bomb, Mutate #35, Nancy Forrester

Karakter

Affiniteit
X-Force, Underground, New Mutants, X-Terminators, Fallen Angels, Genoshische Gemuteerden, X-Factor (trainee)

Uiterlijke kenmerken
Geslacht

Haar

Status
Nationaliteit

Herkomst
Herkomst
Tabitha is een mutant.

Geboorteplaats

Bedacht door

Eerste optreden NL

Eerste optreden

Geschiedenis

Tabitha Smith is de dochter van Marty Louis Smith en Mandy Smith. Ze werd geboren in Roanoke, Virginia. Vrijwel haar hele leven kon Tabitha niet goed opschieten met haar ouders. Op haar dertiende werden haar mutantenkrachten zichtbaar. Dit maakte dat ze wegliep van huis om Professor X op te zoeken. Onderweg naar New York nam ze de naam Time Bomb aan.

De Beyonder Vlakbij Washington D.C. ontspoorde de trein waar Tabitha mee reisde door toedoen van het kosmische wezen de Beyonder. Omdat ze dacht dat hij een mutant was en vergezelde hem naar Professor X’ school. Voor ze daar aankwamen doken de X-Men en New Mutants op en bevochten de Beyonder. Bang voor dit gevecht vluchtte Tabitha naar een nabijgelegen bos en probeerde zelfmoord te plegen, maar de Beyonder dook net op tijd op om haar te stoppen. Hij nam haar mee naar een planeet waar de Celestials zich bevonden. Aldaar dreigde hij en universum te vernietigen en versloeg een paar Celestials. Tabitha wist de Beyonder zover te krijgen dat hij haar terugbracht naar de Aarde. Daar waarschuwde ze de Avengers. Omdat de Beyonder Tabitha als zijn enige vriend zag, stond hij toe dat de Avengers hem versloegen.

Tabitha keerde niet terug naar de X-Men en de Avengers. Ze vertrok naar New York waar ze op straat leefde.

Fallen Angels en X-Terminators Uiteindelijk werd ze gevonden door de teleporterende crimineel Vanisher. Hij recruteerde haar als lid voor de Fallen Angels, waar ze de codenaam Boom Boom aannam. Gedurende haar tijd bij deze dievenbende leerde ze van Vanisher veel vaardigheden. Ze werd echter steeds onzekerder over haar verblijf bij het team,e n waarschuwde X-Factor. Ze verliet de Fallen Angels, en verbleef een tijdje in het X-Factor hoofdkwartier. Uiteindelijk werd ze samen met andere X-Factor leerlingen lid van de X-Terminators.

New Mutants en X-Force Na de gebeurtenissen uit de Inferno saga werd Tabitha lid van de New Mutants. Hier werd ze verliefd op Cannonball. Ze bleef zelfs bij het team toen Cable opdook. Onder Cable’s training leered Tabitha beter om te gaan met haar krachten. Cable vormde de New Mutants uiteindelijk om tot X-Force. Tabitha vroeg zich hierna ook regelmatig af waarom ze eigenlijk bij de groep bleef die nu zo radicaal was veranderd. Tevens veranderde ze haar codenaam in Boomer. Ze maakte zelfs nieuwe kostuums voor X-Force.

Meltdown Toen Sabretooth vlak voor Tabitha’s ogen bijna Psylocke vermoordde, veranderde Tabitha haar houding. Ze werd mentaal sterker en veranderde haar codenaam naar Meltdown. Ook kreeg ze meer controle over haar krachten.

Toen X-Force zich afzonderde van Calbe kreegt Tabitha een relatie met Sunspot. Het team richtte zich op spionage onder leiding van Pete Wisdom. Wisdown leerde Tabitha om computers te hacken.

Toen Cable het bestaan ontdekte van een nieuw Weapon X programma, richtte hij een ondergrondse organisatie op waar Tabitha ook lid van werd. De groep was in staat het Weapon X complex binnen te dringen en het programma uit te schakelen. Na dit alles sloot Tabitha zich aan bij een nieuwe X-Foce om Skornn te bevechten.

Tabitha was een van de weinige mutanten die haar krachten behield na House of M. Kort na House of M was Tabitha een van de oprichters van Nextwave.

Kijk ook naar

Around Wikia's network

Random Wiki