Wikia

Marvel Database

Tips voor aanpassingen

6.235pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Nieuw met het aanpassen van een wiki? Of door een administrator doorgestuurd naar deze pagina?

Geen probleem. Deze pagina is bedoeld om je een paar geheugensteuntjes te geven waar we allemaal baat bij hebben. Denk aub aan deze tips wanneer je je bijdrage levert aan de database.

Bedankt!

Tips

  1. Wanneer je een nieuwe pagina maakt is het verstandig om sjabloon te gebruiken en in te vullen, dit is beter dan zo maar wat op te schrijven!
  2. Niet zeker over een feit? vraag het eerst op de'overleg pagina' en kijk of andere gebruikers meer informatie hebben.
  3. Communicatie met andere gebruikers van de database kun je het beste doen op hun eigen gebruikerspagina of op het forums.
  4. Uploaden afbeeldingen is een erg leuk onderdeel van de database, maar wees er aub zeker van dat de naam duidelijk is zodat iedereen het kan vinden in de toekomst. De naam van het karakter of item etc gebruiken is vaak het beste.
  5. Ondanks dat we bijhouden wat elke gebruiker toevoegd aan de database is het geen race. Om te kijken of je artikel inderdaad goed is kun je kijken op de 'voorbeeld' pagina. Een goed editor kijkt twee keer en plaatst een keer.

Etiketten

  1. Wanneer een pagina is gewijzigd door een andere gebruiker wacht dan 15 - 20 minuten om er zeker van te zijn dat die persoon klaar is dit 'verminderd conflicten'.
  2. Wees neutraal wanneer je een rtikel wijzigd. Jou mening of opinie word niet door iedereen gedeeld.
  3. Ontdek je een fout in de database? Dan is het beter dat te corrigeren dan kwaad te worden op iemand en maak een kleine notitie op de overleg pagina waarom je het gewijzigd hebt. Wanneer dezelfde fout vaak terugkomt meld dit dan bij een administrator.
  4. Heb je een goed idee voor de database? Sta je klaar om te beginnen? Deel je voorstel mede op het forums dit is beter dan ineens grote veranderingen aan te brengen. Goede ideeen kunnen hier besproken worden en eventueel uitgevoerd woreden in de toekomst. Het bespaart je mischien ook een boel werk voor niks.

Around Wikia's network

Random Wiki